Ambasada 3Flow #1: Kornel Majchrzak

Dziś chcemy zaprosić Was do naszej Ambasady. Wejdźcie i rozgośćcie się! W każdy czwartek będziemy przedstawiać Wam jednego z naszych Ambasadorów. Są wśród nich sportowcy, motywatorzy, dietetycy i profesjonalni coache, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować podczas tworzenia naszych produktów. Każdy z nich w inny sposób odnajduje swoje FLOW i każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie.

Nie oznacza to bynajmniej, że Ambasada 3Flow składa się tylko z zawodowych sportowców, którzy startują w międzynarodowych zawodach. Większość z nich łączy swoją sportową pasję z pełnoetatową pracą i życiem rodzinnym, a we wszystkich tych dziedzinach życia dają z siebie 100%, pokazując, że każdy może zrobić życiową formę. Wystarczy zrobić pierwszy krok, a potem kolejny i jeszcze następny… Warto jednak podążać wytrwale tą drogą, bo efekty mogą zaskoczyć nawet nas samych.

Dziś poznacie Kornela Majchrzaka – utytułowanego kulturystę z Częstochowy. Przeprowadziliśmy z nim mini-wywiad, aby dowiedzieć się nieco o jego ulubionym sporcie, w którym od paru lat osiąga niebywałe sukcesy. Zapraszamy do lektury!

Kornel Majchrzak zawody męska sylwetka

Jak rozpocząłeś swoją przygodę ze sportami sylwetkowymi? Skąd czerpałeś wiedzę na początku swojej drogi do sukcesu?

Swoją przygodę rozpocząłem za sprawą mojego taty, który zaczął mnie zabierać ze sobą na treningi już kiedy byłem w szkole podstawowej.

Byłem tym od razu zafascynowany a dodatkowo widząc na żywo naprawdę dużych i silnych facetów zrobiło to na mnie przeogromne wrażenie. Zaraziłem się tym od tego momentu siłownia cały czas przewijała się w moim życiu. Na początku bardzo amatorsko aż w końcu postanowiłem zająć się tym bardziej profesjonalnie w całym ujęciu czyli przede wszystkim diety i treningu. To z kolei przerodziło się w chęć sprawdzenia się i pojawił się pomysł wzięcia udziału w zawodach.

Co Twoim zdaniem najbardziej wpływa na nasz progres na siłowni? Dieta, bodziec treningowy, regeneracja?

Moim zdaniem wszystkie te elementy są tak samo ważne. Odpowiednie jedzenie i do tego dołożyłbym jeszcze sen. To elementy kluczowe regeneracji i postępu. Do tego należy dodać bodziec treningowy, który ciągle musi się zmieniać, aby zaskakiwać mięsień i dawać mu sygnał do rozwoju.

Jakie suplementy diety sam stosujesz i dlaczego?

Białko, które staram się dostarczyć głównie z pożywienia, uzupełniam odżywką białkową. Do tego: kreatyna, aminokwasy, zestawy witamin i minerałów oraz kwasy Omega. Czasem węglowodany typu carbo okołotreningowo, aby jak najszybciej uzupełnić zapasy glikogenu.

Jeśli chodzi o miejsce, w którym uprawiamy sport, kulturystyka kojarzy się bezpośrednio z siłownią. Czy ludzie uprawiający inne dyscypliny sportowe, lub ludzie chcący po prostu zrzucić parę kilogramów, mogą odnieść jakieś korzyści z treningu na siłowni?

Moim zdaniem trening siłowy jest kluczowy do redukcji tkanki tłuszczowej. Często ta forma aktywności jest błędnie rozumiana i źle odbierana przez ludzi; kojarzona z ogromnymi ciężarami i kulturystami, jakich znamy z plakatów.

W takim treningu chodzi o to, aby angażować jak najwięcej mięśni, bo to one zużywają najwięcej kalorii. Wynikiem tego procesu jest redukcja tkanki tłuszczowej. 

Taki trening można przeprowadzić wszędzie, nawet w zaciszu domowym i także bez użycia super wymyślnego sprzętu. Oczywiście siłownia to najlepsze miejsce, ale nie jest to tak jak wspomniałem niezbędne. No chyba, że ktoś szuka po prostu wymówek 🙂

Wspomniałeś o treningu domowym. Jakie 3 najciekawsze ćwiczenia poleciłbyś wykonywać w domu podczas pandemii i braku dostępu do siłowni?

Nie będą to ciekawe ćwiczenia, a podstawowe. Uważam je jednocześnie za najprostsze i najlepsze. Będą to:

  • Pompki
  • Przysiady
  • Podciąganie

I mamy zrobione całe ciało 🙂

Kornel Majchrzak Men Physique

Dziękujemy Ci za rozmowę. Życzymy dużo motywacji i sił na treningu!

Kolejny odcinek Ambasady już za tydzień! Do zobaczenia.